Verbale Agressie Hantering

Als professional kan je met boos en agressief gedrag van zorgvragers, familie en collegae worden geconfronteerd. In meer of mindere mate kan dat spanning oproepen en zal dat de wederzijdse relatie en communicatie beïnvloeden. Het herkennen van signalen van stress en het kunnen controleren hiervan is een belangrijke voorwaarde om mentaal weerbaar op dit gedrag te kunnen reageren. In deze training leer je om soorten en uitingsvormen van emoties en agressief gedrag te herkennen, hier op te reageren en te de-escaleren.

Resultaat

💪 Je mentale weerbaarheid is vergroot;

🤲 Je herkent de verschillende soorten en uitingsvormen van emoties en agressief gedrag;

✋ Je anticipeert en communiceert op signalen van boosheid en agressie;

🖐️ Je kunt boos- en agressief gedrag verklaren en betekenis geven;

☝️ Je werkt methodisch

👉Je communiceert de-escalerend met behulp van de interventies: ombuigen, begrenzen, weggaan, negeren en meewerken

👍 Je herkent en controleert je eigen spanning.